سوئیچ‌های مدیریتی سری ۳۰۰ سیسکو؛ همه‌چیز تحت فرمان شماست!

Cisco 300 Series Switches

کسب‌وکارهای کوچک برای این که در بازار رقابتی امروز حرفی برای گفتن داشته باشند، باید هزینه‌های خود را مدیریت کنند. به این معنی که از هزینه‌هایی که بابت فناوری می‌پردازند، بیشترین بهره‌ی ممکن را ببرند. در عین حال، باید دسترسی آسان و سریع کارکنان به ابزار و اطلاعات مورد نیازشان را تامین کنند. هر دقیقه‌ای که یکی از کارکنان وقت خود را پای یک سیستم کند تلف می‌کند، و هر دقیقه‌ای که شبکه‌ی شما قطع است، روی کسب‌وکار شما اثر منفی می‌گذارد. داشتن شبکه‌ای قوی و مورد اعتماد، وقتی بیشتر خودش را نشان می‌دهد که تعداد کارکنان، برنامه‌ها و پیچیدگی شبکه افزایش پیدا می‌کند.

هنگامی که کسب‌وکار شما به امنیت بیشتر و ویژگی‌های پیشرفته‌تر نیاز پیدا می‌کند، اما هنوز هم بودجه‌ی محدودی دارید و باید مواظب بالا نرفتن هزینه‌های باشید، بهترین وقت است که با نسل جدید سوئیچ‌های مدیریتی کسب‌وکار کوچک سیسکو آشنا شوید: سری ۳۰۰ سیسکو.

بررسی سوئیچ‌های سری ۳۰۰ سیسکو

سوئیچ‌های سری ۳۰۰ سیسکو که بخشی از خط تولید محصولات کسب‌وکار کوچک و راه‌حل شبکه سیسکو هستند، نمونه‌ای از سوئیچ‌های مدیریتی با قیمت مناسب‌اند که بنیانی قابل اعتماد برای شبکه‌ی شما محسوب می‌شوند. این سوئیچ‌ها، ویژگی‌هایی لازم برای رسیدن به اهداف مهم کسب‌وکارتان را در اختیارتان قرار می‌دهند، از اطلاعات حساس کسب‌وکارتان محافظت می‌کنند، پهنای باند شبکه‌تان را بهینه می‌سازند تا اطلاعات و برنامه‌ها را به صورت موثر و کارا عرضه کنند. سری ۳۰۰ سوئیچ‌های سیسکو با نصب و استفاده‌ی آسان، ترکیبی ایده‌آل از قیمت مناسب و قابلیت‌های مورد نیاز هر کسب‌وکار کوچکی را عرضه و به شما کمک می‌کنند که محیط کارتان را، از نظر ارتباطی و کارایی بهبود ببخشید.

سوئیچ‌های سری ۳۰۰ سیسکو، یک سری از نمونه‌های بسیار سوئیچ‌های اترنت قابل مدیریت با پیکربندی ثابت هستند. در این سری، مدل‌هایی با ۸ تا ۴۸ درگاه اترنت سریع و ۱۰ تا ۵۲ درگاه ارتباط اترنت گیگابیت موجود است که بهترین انعطاف‌پذیری را برای ساخت مبنای شبکه‌ای برای کسب‌وکارتان عرضه می‌کند؛ برخلاف دیگر راه‌حل‌های سوئیچینگ که تنها با گرفتن هزینه‌ی بیشتر، قابلیت‌های مدیریتی شبکه‌ را ارائه می‌کنند. تمام سوئیچ‌های سری ۳۰۰ سیسکو، قابلیت‌های پیشرفته‌ی امنیتی و مدیریتی و قابلیت‌هایی که در شبکه‌تان نیاز دارید تا اطلاعات، صوت، امنیت و فناوری بی‌سیم‌تان را پشتیبانی کنید، ارائه می‌کند. علاوه بر این، توسعه و پیکربندی این سوئیچ‌ها ساده است و به شما امکان می‌دهد برای برآوردن نیازهای کسب‌وکارتان از مزایای خدمات شبکه‌های قابل مدیریت برخوردار شوید.

نکات برجسته سوئیچ‌های سیسکو سری ۳۰۰

فرقی نمی‌کند به شبکه‌ای با عملکرد بالا برای ارتباط کامپیوتر کارکنان‌تان به هم احتیاج داشته باشید یا به راه‌حلی برای ارسال داده، صوت و سرویس‌های ویدیویی، سری ۳۰۰ سیسکو برای برآوردن این نیازها راه‌حلی ارائه کرده است. برنامه‌های توسعه‌ از این قرارند:

  • تامین امنیت ارتباط دسکتاپسوئیچ‌های سری ۳۰۰ سیسکو می‌توانند به آسانی و با قابلیت بالای امنیتی، کارکنان یک شرکت کوچک یا متوسط را به یکدیگر و سرورها، پرینترها و دستگاه‌های دیگری که استفاده می‌کنند، ارتباط دهند. عملکرد بالا و ارتباط مورد اعتماد به سرعت انتقال فایل‌ها، پردازش اطلاعات و زمان بیداری شبکه کمک می‌کند و کارمندان را در ارتباط با یکدیگر نگه داشته و در نتیجه موجب افزایش بازده‌شان می‌شود.
  • ارتباطات یکپارچه: سری ۳۰۰ سیسکو، به عنوان یکی از راه‌حل‌های مدیریت شبکه از عملکرد بالا و هوش‌ پیشرفته‌ی کنترل ترافیک بهره‌مند است که برای انجام ارتباطات و انتقال اطلاعات از طریق یک شبکه، به آن نیاز دارید. سیسکو یک نمونه‌ی کامل از IP تلفنی و محصولات ارتباطی یکپارچه‌ی دیگر را که برای کسب‌وکارهای کوچک طراحی شده‌اند، عرضه می‌کند. سوئیچ‌های سری ۳۰۰ به دقت تست شده‌اند تا از سادگی، یکپارچگی و سازگاری‌شان با دیگر محصولات اطمینان حاصل شود، و به راه‌حلی کامل برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط تبدیل شوند.
ویژگی‌های سوئیچ‌های سیسکو سری ۳۰۰

سوئیچ‌های سری ۳۰۰ سیسکو، امنیت، عملکرد، مدیریت ترافیک، و دیگر قابلیت‌ها – بهینه و شخصی‌سازی شده – و با قیمتی کاملا مناسب برای کسب‌وکارهای کوچک، عرضه می‌کنند. خدمات سری ۳۰۰ سیسکو شامل موارد زیر است:

عملکرد بالا و قابلیت اعتماد

سوئیچ‌های سری ۳۰۰ سیسکو، با دقت و حساسیت تست شد‌ه‌ تا دسترس‌پذیری و عملکردی که از یک سوئیچ سیسکو انتظار دارید را به شما عرضه کنند. این راه‌حل‌ها زمان انتقال فایل را سرعت می‌بخشند؛ در عین حال که برنامه‌های ضروری کسب‌وکارتان را در دسترس حفظ کرده و از قطعی‌های پرهزینه جلوگیری می‌کنند. سری ۳۰۰ سیسکو، به عنوان یک راه‌حل سوئیچینگ مدیریتی انعطاف‌پذیرند و امکان مدیریت و ‌اولویت‌بندی ترافیک با پهنای باند زیاد (مثل صوت یا ویدیو) را برای شما ممکن می‌کنند. به این معنی که شما می‌توانید کارمندان‌تان را با ارتباط بسیار توسعه‌یافته و راه‌حل‌هایی بهره‌ور توانمند کنید، بدون این که عملکرد دیگر برنامه‌های مورد استفاده در کسب‌وکارتان را تحت تاثیر قرار دهید.

نصب و پیکربندی آسان و سریع

سوئیچ‌های سری ۳۰۰ سیسکو، طوری طراحی شده‌اند که استفاده و مدیریت آن‌ها در کسب‌وکارهای کوچک آسان باشد. نرم‌افزار مدیریتی این دستگاه‌ها یک رابط آسان وب-محور فراهم کرده تا نصب، امنیت وکیفیت خدمات را اولویت‌بندی کند به طوری که حتی کاربرانی که مهارت IT ندارند ظرف چند دقیقه می‌توانند سوئیچ را پیکربندی کنند. سیسکو ابزار کشف شبکه (FindIT Network Discovery Utility) را نیز عرضه کرده است. این ابزار از طریق یک نوار ابزار روی مرورگر وب کار می‌کند تا دستگاه‌های سیسکو را در شبکه کشف کند و اطلاعات اولیه، مانند شماره سریال و آدرس‌های IP را نمایش دهد، تا به پیکربندی و توسعه‌ی محصولات کسب‌وکار کوچک سیسکو کمک کند. این سوئیچ‌ها از پروتکل کشف سیسکو (CDP) و پروتکل کشف لایه‌ی لینک (LLDP-MED) استفاده می‌کنند تا به طور خودکار تمام دستگاه‌های متصل به شبکه‌ی شما را پیدا کرده و برای ارتباط مناسب خود را پیکربندی کنند و به دستگاه‌ها دستور بدهند تا از پارامترهای مناسب صوت VLAN یا QoS (کیفیت خدمات) استفاده کنند. این سوئیچ‌ها به منظور اعمال قابلیت‌های پیشرفته‌تر و کنترل، مجهز به درگاه‌های هوشمندند. این درگاه‌ها با سطوح مخصوص امنیت، کیفیت خدمات و قابلیت دسترس‌پذیری، برطبق نوع دستگاه متصل، پیکربندی می‌شوند. درگاه‌ هوشمند به صورت خودکار، هوشی را که دریافت‌ کرده به کار می‌گیرد و آن را به طور خودکار به درگاه‌ دستگاه‌هایی که از طریق CDP و LLDP-MED پیدا شده‌اند، اعمال می‌کند. این قابلیت، سرویس Zero Touch Deployments را تسهیل می‌کند. اگرچه سری ۳۰۰ سیسکو طوری طراحی شده تا بدون استفاده از یک command-line یا رابط خط فرمان (ClL) توسعه یابد، اما قابلیت Cisco Textview برای کسانی که ترجیح می‌دهند از پیکربندی متن –محور استفاده کنند، در دسترس است. تمام این قابلیت‌ها دست به دست هم داده، زمانی را که کارمندان شما وقف توسعه‌، مدیریت و رفع اشکال شبکه‌ی خود می‌کنند، به حداقل برسد.

امنیت بالا

سوئیچ‌های سری ۳۰۰ سیسکو از امنیت بالایی برخوردارند و به شما امکان کنترل شبکه‌ را می‌دهند تا آن را از دسترسی کاربران غیرمجاز محافظت کنید. ویژگی‌های پیشرفته‌ی امنیتی شامل موارد زیر می‌شوند:

  • امنیت تعبیه‌شده شده برای محفاظت از اطلاعاتی که به سوئیچ می‌آید و از آن خارج می‌شود و کدگذاری ارتباطات شبکه.
  • لیست‌های کنترل دسترسی گسترده (ACL) برای محدود کردن دسترسی کاربران غیرمجاز و محافظت شبکه در برابر حمله‌ها.
  • LANهای مجاز مهمان برای امکان اتصال به اینترنت برای کاربران مهمان شرکت، در حالی که خدمات ضروری کسب‌‌‌وکار از هجوم ترافیک مهمان مصون هستند.
  • پشتیبانی از برنامه‌های پیشرفته‌ی امنیت شبکه مانند امنیت درگاه IEEE 802.1X برای این که بتوانید دسترسی به بخش‌های به‌خصوص شبکه‌تان را کاملا محدود کنید. احراز هویت وب-محور، رابطی ثابت عرضه می‌کند تا بدون پیچیدگی مشتریان IEEE 802.1X در هر نقطه پایان، همه نوع دستگاه‌های میزبان و سیستم‌عامل‌ها را تصدیق کند.
  • لیست‌های کنترل دسترسی گسترده و عملکرد درگاه، در زمان‌های از پیش تعیین شده، مانند ساعات کار، دسترسی به شبکه را محدود می‌کنند.
  • مکانیزم امنیتی مانند محافظ واحد اطلاعات پروتکل بریج (BPDU) و کنترل طوفان برودکست، مالتی‌کست و یونیکست ناشناس، در برابر پیکربندی نامعتبر و مقاصد مخرب، از شبکه محافظت می‌کند.
  • فناوری هسته‌ی امن (SCT) اطمینان حاصل می‌کند که سوئیچ بدون در نظر گرفتن ترافیکی که دریافت می‌کند، ترافیک پروتکل و مدیریت را دریافت و پردازش می‌کند.
  • مکانیزم‌های پیشرفته‌، شامل بررسی پویای ARP (DAI)، محافظ منبع IP (IP Source Guard) و پروتکل پیکربندی پویای میزبان (DHCP)، حمله‌های آگاهانه‌ی شبکه را بازرسی، شناسایی و متوقف می‌کند. هم‌چنین ترکیب این پروتکل‌ها را IPBM یا (IP-MAC-port binding) می‌گویند.
  • قابلیت جلوگیری از حمله‌ی DOS (خودداری از خدمات)، زمان بیداری شبکه را در زمان حمله‌ به حداکثر می‌رساند.
  • حفاظت از شبکه با استفاده از Radius، TCACS+ و احراز هویت پایگاه داده‌ و نیز تامین امنیت مدیریت از طریق SSH، SSL و SNMPv3.
منبع تغذیه از طریق کابل اترنت (PoE)

سوئیچ­های سری ۳۰۰ سیسکو با ۴۸ درگاه اترنت PoE، در هر دو مدل اترنت سریع (Fast Ethernet) و اترنت گیگابیت (Gigabit Ethernet) موجود است. این قابلیت با ایجاد امکان اتصال برق و انتقال اطلاعات از طریق یک کابل شبکه، راه‌اندازی IP تلفنی، بی‌سیم، نظارت ویدیویی و غیره را ساده می‌کند. می‌توانید بدون نیاز به جداسازی منابع انرژی یا خروجی IP تلفن‌ها، IP دوربین‌ها یا اکسس‌پوینت‌های بی‌سیم، را‌ه‌اندازی و نصب را سرعت ببخشید و به سرعت از مزیت فناوری‌های ارتباطات پیشرفته و البته با هزینه‌ی کمتر، برخوردار شوید. بعضی مدل‌ها هر دو IEEE 802.3af PoE و IEEE 802.3at PoE+ و بعضی دیگر تنها IEEE 802.3af PoE را پشتیبانی می‌کنند.

سوئیچ‌های سری ۳۰۰ سیسکو، شامل هوش تعبیه‌شده‌ی کیفیت خدمات (QoS) هستند تا خدمات حساس به تاخیر مانند صوت و ویدیو را اولویت‌بندی، راه‌اندازی ارتباطات یکپارچه را ساده کرده و برای تمام خدمات عملکرد شبکه‌ای پیوسته را ضمانت کند.

مصرف بهینه‌ی انرژی

تمام سوئیچ‌های سری ۳۰۰ سیسکو با تنوعی از ویژگی‌های صرفه‌جویی در مصرف انرژی طراحی شده‌اند؛ به همین دلیل در این صنعت با نام «سوئیچ‌های سبز» به آن‌ها اشاره می‌شود. این سوئیچ‌ها انرژی مصرفی را برای حفاظت از محیط زیست و کاهش هزینه‌های انرژی و بدون به خطر انداختن عملکرد، کاهش می‌دهند.

  • پشتیبانی از استاندارد اترنت بهینه در مصرف انرژی (IEEE 802.3az) که با نظارت بر اتدازه‌ی ترافیک روی یک لینک فعال و گذاشتن لینک در حالت Sleep در هنگام ترافیک کاری کم، مصرف انرژی را کاهش می‌دهد.
  • قابلیت خاموشی خودکار هنگامی که یک لینک قطع است.
  • هوش تعبیه‌شده برای تنظیم توان یک سیگنال بر اساس طول کابل.
  • طراحی بدون فن در اغلب مدل‌ها که مصرف توان را کاهش، قابلیت اطمینان را افزایش می‌دهد و عملکردی بی‌صداتر دارد.
  • برای صرفه‌جویی در مصرف توان، LEDها را هم می‌توان خاموش کرد.
درگاه‌های قابل توسعه

سری ۳۰۰ سیسکو، نسبت به مدل‌های قدیمی سوئیچ، درگاه‌های بیشتری در هر گیگابیت اترنت عرضه می‌کند. این کار به شما قابلیت سازگاری برای اتصال و توانمند کردن کسب‌وکارتان را می‌دهد. مدل‌های اترنت گیگابیت، سوئیچ‌های ۲۸ و ۵۲ درگاهی عرضه کرده‌اند که در مقابل سوئیچ‌های قدیمی‌تر که ۲۰ با ۴۴ درگاه و چهار درگاه مشترک دارند، برای شما باارزش‌تر به شمار می‌آیند. سری ۳۰۰ سیسکو هم‌چنین اسلات‌های توسعه‌ی مبدل رابط گیگابیت اترنتی مینی (mini-GBIC) عرضه کرده که می‌توانید فیبر نوری یا یا اتصال آپ‌لینک اترنت گیگابیتی را به سوئیچ اضافه کنید. با قابلیت افزایش دامنه‌ی اتصال سوئیچ‌ها، انعطاف‌پذیری بیشتری برای طراحی شبکه‌ی خود در محیط کارتان خواهید داشت، و می‌توانید به راحتی سوئیچ‌ها را در طبقات مختلف به هم متصل کنید.

آرامش خاطر و حفظ سرمایه

سوئیچ‌های سری ۳۰۰ سیسکو، عملکرد قابل اعتماد، حفاظت از سرمایه و آرامش خاطری که از یک سوئیچ سیسکو انتظار دارید را به شما عرضه می‌کنند. با سرمایه‌گذاری روی یکس سوئیچ سیسکو سری ۳۰۰، از مزایای زیر برخوردار می‌شوید:

  • گارانتی عمر محدود سیسکو
  • تست دقیق برای حصول اطمینان از سازگاری و یکپارچگی راحت با دیگر محصولات شبکه‌ی و محصولات ارتباطی سیسکو شامل تمام محصولات کسب‌وکارهای کوچک سیسکو.
  • سوئیچ‌های سری ۳۰۰ سیسکو، توسط سرویس پشتیبانی پرونکسو پشتیبانی می‌شوند.
مشخصات فنی سوئیچ‌های سیسکو سری ۳۰۰

جدول شماره‌ی ۱ مشخصات محصولات را برای سوییچ‌های سیسکو سری ۳۰۰ نشان می‌دهد.

ویژگیشرح
عملکرد

ظرفیت سوئیچ و نرخ ارسال

(کلیه‌‌ی سوئیچ‌ها با سرعت سیم و بدون مانع کار می‌کنند)

نام مدلظرفیت در هر ثانیه (mpps)ظرفیت سوییچ در گیگابیت در هر ثانیه (Gbps)
SF300-08۱.۱۹۱.۶
SF302-08۴.۱۷۵.۶
SF302-08P۴.۱۷۵.۶
SF302-08PP۴.۱۷۵.۶
SF302-08MP۴.۱۷۵.۶
SF302-08MPP۴.۱۷۵.۶
SF300-24۹.۵۲۱۲.۸
SF300-24P۹.۵۲۱۲.۸
SF300-24PP۹.۵۲۱۲.۸
SF300-24MP۹.۵۲۱۲.۸
SF300-48۱۳.۱۰۱۷.۶
SF300-48P۱۳.۱۰۱۷.۶
SF300-48PP۱۳.۱۰۱۷.۶
SG300-10۱۴.۸۸۲۰.۰
SG300-10SFP۱۴.۸۸۲۰.۰
SG300-10P۱۴.۸۸۲۰.۰
SG300-10PP۱۴.۸۸۲۰.۰
SG300-10MP۱۴.۸۸۲۰.۰
SG300-10MPP۱۴.۸۸۲۰.۰
SG300-20۲۹.۷۶۴۰.۰
SG300-28۴۱.۶۷۵۶.۰
SG300-28P۴۱.۶۷۵۶.۰
SG300-28PP۴۱.۶۷۵۶.۰
SG300-28MP۴۱.۶۷۵۶.۰
SG300-52۷۷.۳۸۱۰۴.۰
SG300-52P۷۷.۳۸۱۰۴.۰
SG300-52MP۷۷.۳۸۱۰۴.۰
SG300-28SFP۴۱.۶۷۵۶.۰
سوییچ لایه­ ۲
پروتکل درخت پوشا (STP)

Standard 802.1d STP support

Fast convergence using 802.1w (Rapid Spanning Tree [RSTP]), enabled by default

گروه‌بندی درگاه­ها

Support for IEEE 802.3ad Link Aggregation Control Protocol (LACP)

● Up to 4 groups

●  Up to 8 ports per group with 16 candidate ports for each (dynamic) 802.3ad link aggregation

VLANپشتیبانی VLANها تا ۴۰۹۶ به طور همزمان VLANهای درگاه -محور و   ۸۰۲.۱Q تگ-محور، VLANهای MAC محور
VLAN مدیریت
پیکربندی PVE، که به درگاه‌های محافظت‌شده هم معروف است، با آپ‌لینک‌های متعدد
VLAN مهمان VLAN نامعتبر
CPE VLAN
Voice VLANترافیک صوت به صورت خودکار به یک VLAN اختصاص داده شده و با سطوح مناسب کیفیت خدمات با آن رفتار می­شود.
قابلیت‌های صوت خودکار سرتاسر شبکه را مجهز به ویژگی zero touch deployment نقاط پایان صوت و دستگاه‌های کنترل تماس می‌کند.
مالتی‌کست TV VLANمالتی‌کست TV VLAN امکان به اشتراک گذاری یک VLAN مالتی‌کست را در شبکه فراهم می‌کند در حالی که مشترکین در VLANهای (به عبارت دیگر MVR) مجزا باقی بمانند
پروتکل مدیریت گروه اینترنت (IGMP)IGMP ترافیک چندبرنامه‌ای پهنای باند متمرکز را تنها به درخواست­کنندگان محدود می­کند
Q-in-Q VLANVLANها از یک شبکه‌ی عرضه‌کننده‌ی خدمات عبور می‌کنند درحالی که در میان مشریان ترافیک را برطرف می‌کنند
پروتکل ثبت عمومی VLAN
(GVRP)/ پروتکل ثبت عمومی صفت (GARP)
پروتکل‌هایی برای پخش و پیکربندی خودکار VLANها در یک دامنه‌ی بریج
تشخیص لینک یک‌طرفه (UDLD)UDLD بر اتصال فیزیکی برای تشخیص لینک‌های یک‌طرفه‌ای که به دلیل سیم‌کشی نادرست یا نقص کابل/درگاه ایجاد شده است نظارت می‌کند تا از لوپ‌های بعدی و سیاه‌چاله‌های ترافیک در شبکه‌های سوئیچ جلوگیری کند
پروتکل پیکربندی پویای هاست (DHCP) بازپخش در لایه‌ی ۲بازپخش ترافیک DHCP به سرور DHCP در VLANهای مختلف. با DHCP Otion 82  کار می‌کند
نسخه‌های ۱، ۲ و اسنوپینگ ۳ پروتکل مدیریت گروه اینترنت (IGMP)IGMP تنها برای درخواست‌کننده‌ها ترافیک مالتی‌کست پهنای باند متمرکز را محدود می‌کند؛
۱۰۰۰ گروه مالتی‌کست را پشتیبانی می‌کند
پرسشگر IGMPپرسشگر IGMP در غیاب روتر مالتی‌کست،برای پشتیبانی دامنه‌ی مالتی‌کست لایه‌ی ۲ سوئیچ های اسنوپینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.
توقف در سر خط (HOL)جلوگیری از توقف سرخط

فریم‌های اترنت Jumbo

(Jumbo Frames)

تا ۹۰۰۰ بایت (۹۲۱۶)
لایه‌ی ۳
مسیریابی IPv4مسیر یابی با سرعت سیم بسته‌های IPv4
تا ۵۱۲ روت‌ استاتیک و تا ۱۲۸ رابط IP
روتینگ میان-دامنه‌ی بدون کلاس (CIDR)پشتیبانی از CIDR
رابط لایه ۳پیکربندی رابط لایه ۳روی درگاه‌های فیزیکی، رابط LAG، VLAN یا رابط Loopback
بازپخش DHCP در لایه ۳بازپخش ترافیک DHCP در دامنه‌ی IP
بازپخش پروتکل دیتاگرام کاربر (UDP)سوئیچ به عنوان یک سرور IPv4 DHCP عمل می‌کند
آدرس‌های IP را برای چندین DHCP pools/scopes به خدمت می‌گیرد
گزینه‌های DHCP را پشتیبانی می‌کند
امنیت
پروتکل پوسته‌ی ایمن (SHH)SSH جایگزینی مطمئن برای ترافیک تلنت (Telnet) است. SCP هم‌چنین از SHH استفاده می‌کند.
لایه‌ی سوکت‌های امن (SSL)پشتیبانی از SSL: تمام ترافیک‌های HTTPS را کدگذاری می‌کند و با این کار امکان دسترسی با امنیت بسیار بالا برای مدیریت GUI مرورگر محور در سوئیچ را ایجاد می‌کند
IEEE 802.1X
(نقش تاییدکننده)

۸۰۲.۱X: RADIUS authentication and accounting, MD5 hash; guest VLAN; unauthenticated VLAN, single/multiple host mode and single/multiple sessions

Supports time-based 802.1X Dynamic VLAN assignment

احراز هویت وب-محوراحراز هویت وب-محور اجازه‌ی کنترل را از طریق مرورگر وب برای هر دستگاه میزبان یا سیستم‌عاملی ممکن می‌کند
محافظ واحد دیتا پروتکل بریج STP (BPDU)یک مکانیزم امنیتی برای محافظت شبکه در برابر پیکربندی‌های نامعتبر. یک درگاه که برای محافظ BPDU در نظر گرفته شده است که اگر یک پیام BPDU از طریق آن درگاه دریافت شود، خاموش می‌شود.
محافظ STP Rootاین قابلیت از تبدیل edge devices یی که در کنترل ادمین شبکه‌ی شما نیستند به نودهای پروتکل Spanning Tree جلوگیری می‌کند.
اسنوپینگ  DHCPپیام‌های DHCP با آدرس IP ثبت‌نشده و/یا غیرمنتظره یا غیرقابل اعتماد را فیلتر می‌کند. به دستگاه‌های قلابی اجازه نمی‌دهد به عنوان سرور DHCP رفتار کنند.
محافظ منبع IP (IPSG)هنگامی که IPSG در یک درگاه فعال می‌شود، سوئیچ بسته‌های IP را که از درگاه دریافت کرده فیلتر می‌کند، اگر منبع آدرس‌های IP آن بسته‌ها به طور استاتیکی پیکربندی نشده یا به صورت پویا از اسنوپینگ DHCP آگاه نباشند. این کار از لو رفتن آدرس IP جلوگیری می‌کند.
به هم پیوستن IP/Mac/Port   (IPMB)قابلیت‌های اسنوپینگ  DHCP، محافظ منبع IP، DAI با همکاری یکدیگر از حمله‌ی DOS در شبکه جلوگیری می‌کنند، در نتیجه قابلیت دسترس‌پذیری شبکه را افزایش می‌دهند.
فناوری هسته‌ی امن (SCT)تضمین می‌کند که سوئیچ، بدون در نظر گرفتن مقدار ترافیکی که دریافت می‌کند، مدیریت و ترافیک پروتکل را دریافت و پردازش خواهد کرد.
اطلاعات حساس امن (SSD)مکانیزمی برای مدیریت اطلاعات
نظارت از راه دور (RMON)نرم‌افزار جاسازی­شده­ی RMON، ۴ گروه RMON را پشتیبانی می­کند (تاریخ، آمار، هشدارها و رویدادها) برای مدیریت ترافیک پیشرفته، نظارت و تحلیل
ارتقا فرمور  (Firmware)ارتقای مرورگر وب (HTTP) و TFTP
بازتاب درگاهترافیک روی یک درگاه می­تواند برای تحلیل با یک تحلیل­گر شبکه یا کاوشکر RMON به درگاه دیگری بازتاب داده شود. ۴ منبع درگاه می‌تواند به درگاه مقصد بازتاب داده شود. تنها یک بار پشتیبانی می‌شود.

بازتاب VLAN

ترافیک از یک VLAN می‌تواند به یک درگاه برای تحلیل با یک تحلیل‌گر شبکه یا کاوشگر RMON بازتاب شود. ۴ منبع VLAN می‌توانند به یک درگاه مقصد بازتاب داده شوند. تنها یک بار پشتیبانی می‌شود.
 پروتکل پیکربندی میزبان پویا (DHCP) (گزینه‌های ۶۶ و ۶۷)گزینه‌های DHCP امکان کنترل بیشتر از یک نقطه‌ی مرکزی (سرور DHCP) را ایجاد می‌کنند تا آدرس IP را به دست آورده و پیکربندی خودکار (با دانلود فایل پیکربندی) را انجام می‌دهند
فایل‌های پیکربندی متن قابل ویرایشفایل‌های پیکربندی می‌توانند با یک ویرایش‌گر متنی و دانلود آن به یک سوییچ دیگر ویرایش شوند، با این کار امکان mass deployment وجود دارد
درگاه‌های هوشمندپیکربندی آسان QoS (کیفیت خدمات) و قابلیت­های امنیتی که در مدل‌های SG200-08 و SG200-08P پشتیبانی نمی‌شوند
درگاه‌های هوشمند خودکاربه طور خودکار هوشی که از طریق درگاه‌های هوشمند انتقال داده می­شود را بر مبنای دستگاه‌هایی که با پروتکل Discovery سیسکو (LLDP-MED) شناخته شده‌اند، به درگاه مورد نظر اعمال می‌کند. این ویژگی، قابلیت zero touch deployments را ممکن می‌کند.
در مدل‌های SG300-08 و SG300-08P پشتیبانی نمی‌شوند

خدمات ابری

پشتیبانی از قابلیت ابزار کشف شبکه‌ی FindIT و Cisco Active Advisor
متمرکزسازیمتمرکزسازی GUI و ارائه به چندین زبان
تنظیمات دیگرHTTP, RADIUS, port mirroring, TFTP upgrade, DHCP client, BOOTP, SNTP, ping, syslog
 بهره‌وری در استفاده از انرژی

EEE compliant (802.3az)

 ۸۰۲.۳az را در تمام درگاه‌های اترنت گیگابیتی مسی پشتیبانی می‌کند. این قابلیت در مدل‌های SG200-08 و SG200-08P پشتیبانی نمی‌شوند
حالت تشخیص انرژیوقتی سوییچ یک لینک قطع را تشخیص می‌دهد، به صورت خودکار برق درگاه اترنت گیگابیت RJ-45 قطع می‌کند
 تشخیص طول کابلقدرت سیگنال را بر اساس طول کابل تشخیص می‌دهد. توان مصرفی برای کابل کمتر از ۱۰ متر را کاهش می‌دهد. این قابلیت در مدل‌های SG200-08 و SG200-08P پشتیبانی نمی‌شود
 ویژگی‌های عام

فریم‌های اترنت Jumbo

(Jumbo Frames)

فریم‌های تا اندازه‌ی ۱۰ KB در ۱۰۰/۱۰ و رابط‌های اترنت گیگابیت پشتیبانی می‌شوند
(۹ KB در مدل‌های SG200-08 و SG200-08P )
لیست MACتا سقف ۸۰۰۰ آدرس MAC
 کشف
پروتکل Link Layer Discovery (LLDP) (802.1ab) با تعمیم  LLDP‑MEDLLDP به سوییچ این امکان را می‌دهد هویت، پیکربندی و قابلیت‌های خود را به دستگاه‌های مجاور اعلان کند، که اطلاعات را در یک MIB ذخیره می‌کند. LLDP‑MED تقویتی برای LLDP است که به تعمیم مورد نیاز IP تلفن‌ها می‌افزاید.
 پروتکل Discovery  سیسکوسوییچ با استفاده از پروتکل Discovery  سیسکو خود را اعلان حضور می‌کند. هم‌چنین از طریق این پروتکل دستگاه‌ متصل و ویژگی‌های آن را تشخیص می‌دهد. این قابلیت در مدل‌های SG200-08 و SG200-08P پشتیبانی نمی‌شود.
 درگاه‌های هوشمند خودکاربه طور خودکار هوشی که از طریق درگاه‌های هوشمند انتقال داده می‌شود را بر مبنای دستگاه‌هایی که با پروتکل Discovery سیسکو (LLDP-MED) شناخته شده‌اند، به درگاه مورد نظر اعمال می‌کند. این ویژگی، قابلیت zero touch deployments را ممکن می‌کند.
در مدل‌های SG200-08 و SG200-08P پشتیبانی نمی‌شود.
 تامین توان از طریق درگاه اترنت (PoE)
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  

مصرف توان

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 دکمه‌ها 
نوع کابل‌بندی 
LEDها 
فلش 
حافظه‌ی CPU 
Packet buffer 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

ماژول‌های پشتیبانی‌شده‌

ترانسیور اس‌اف‌پی (SFP)

شماره سفارش محصول

رسانه

سرعت

فاصله‌ی معمول

 
 
 
 
 
 
 
 ویژگی‌های محیطی
ابعاد (عرض*ارتفاع*عمق )

مدل

میلی‌متر

اینچ

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
وزن هر دستگاه

مدل

کیلوگرم

پوند

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
توان 
 

مدل

توان

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 گواهی‌نامه 
دما در حالت عملکرد 
دمای انبار 
رطوبت مجاز در حالت  عملکرد 
رطوبت مجاز در حالت انبار 
گارانتیعمر نامحدود

محتوای بسته

 
حداقل ملزومات
  • مرورگر وب: نسخه‌ی ۸ یا جدیدتر Mozilla Firefox، نسخه‌ی ۷ یا جدیدتر Microsoft Internet Explorer، Safari, Chrome
  • کابل شبکه‌ی اترنت دسته‌ی ۵
  • TCP/IP، آداپتور شبکه، و سیستم عامل شبکه (مانند Microsoft Windows، Linux یا Mac OS X

گارانتی سخت‌افزار عمر نامحدود سیسکو

سوئیچ‌های سری ۳۰۰ و فن‌ها و آداپتورهای سیسکو شامل گارانتی سخت‌افزار عمر نامحدود هستند. هم‌چنین سیسکو به مدت ۱۲ ماه پس از تاریخ خرید، به منظور رفع مشکل و پشتیبانی فنی تلفن، به صورت رایگان بروزرسانی‌هایی برای برنامه‌ی نرم‌افزاری ارائه می‌کند.

جواب سوال خود را نیافتید؟ یا آنچه که در بالا گفته شد کافی نبود؟

آدرس ایمیل خود را برای ما بگذارید تا اطلاعات بیشتری را برای شما ارسال کنیم. تلاش خواهیم کرد پاسخ بهتری برای مسائل فنی شما ارائه کنیم. 

این صفحه را به اشتراک بگذارید
مطالب مرتبط
آخرین نوشته ها

بیشتر بخوانید

داریوش ابراهیمی

آشنایی با شرکت و محصولات Ubiquiti Networks

مقدمه Ubiquiti Networks یک شرکت آمریکایی است که در زمینه فناوری‌های مرتبط با شبکه‌های کامپیوتری فعالیت می‌کند. تجهیزات Ubiquiti محدوده‌ای از کسب و کارهای کوچک و متوسط (Enterprise) تا شرکت‌های

ادامه مطلب »
استاندارد nbase-t
محمد امین کمالی

استاندارد NBASE-T چیست ؟

در استاندارد Ethernet که با نام IEEE 802.3 شناخته می شود از کابل‌های Twisted Pair (زوج سیم به هم تابیده) به عنوان رسانه ارتباطی استفاده می‌گردد.

ادامه مطلب »
معصومه حسین آبادی

ARP چیست؟

پروتکل ARP یا Address Resolution protocol یک پروتکل لایه دو است، که کار آن به دست آوردن آدرس لایه دو یا همان آدرس فیزیکی مقصد که معروف به MAC می باشد از روی آدرس لایه سه ای یعنی IP است.

ادامه مطلب »
اسکرول به بالا
× گفتگوی آنلاین