آسیب پذیری از طریق درگاه Winbox در میکروتیک

Winbox

گروهی از متخصصان آسیب‌پذیری تازه‌ای را در سیستم‌عامل روتر یا RouterOS  کشف کرده‌اند که روی تمام نسخه‌هایRouterOS  جدیدتر از v6.29 (و خود این نسخه) تاثیر می‌گذارد.
این آسیب‌پذیری برای ابزاری خاص این امکان را ایجاد می‌کند که به درگاه Winbox متصل شده و فایل بانک اطلاعاتی کاربر سیستم را درخواست ‌کند.

نسخه‌هایی که تحت تاثیر قرار گرفته‌اند شامل ۶.۲۹ تا ۶.۴۳rc3 (شامل این نسخه هم می‌شود) می‌شوند. نسخه‌های بروزشده برای همه‌ی دستگاه‌ها در اولین فرصت منتشر می‌شوند. نسخه‌های ۶.۴۲.۱ و ۶.۴۳rc4  منتشر شده‌اند.

در حال حاضر نمی‌توان با اطمینان گفت که شما تحت تاثیر این آسیب‌پذیری قرار دارید یا نه. اگر درگاهWinbox  شما به شبکه‌های غیر قابل اعتماد باز بوده، فرض کنید که آسیب دیده‌‌اید و علاوه بر بروزرسانی، کلمه‌ی عبور خود را تغییر داده و فایروال اضافه کنید. ممکن است صفحه‌ی ورود تلاش شما را ناموفق نشان دهد و پس از آن از یک آدرس IP ناشناس با موفقیت وارد شوید.

چه باید کرد؟
۱) به وسیله‌ی فایروال، درگاهWinbox  را از رابط عمومی و شبکه‌های غیر قابل اعتماد محافظت کنید. بهترین کار این است که تنها به آدرس‌های IP شناخته‌شده اجازه دهید که شما را نه تنها بهWinbox ، به روترتان یا هر سرویس دیگری متصل کنند‌. پیشنهاد می‌کنیم که همیشه این کار را انجام دهید. به عنوان یک راه جایگزین که راحت‌تر هم هست، از منوی “IP -> Services” برای مشخص کردن آدرس‌ها، گزینه‌ی “Allowed From”  را انتخاب کنید. این محافظت باید شامل LAN و IP عمومی‌تان هم باشد که شما از طریق آن‌ها به دستگاه دسترسی خواهید داشت.
۲) کلمه‌های عبورتان را تغییر دهید.

در ساعات و روزهای آینده منتظر چه چیز باشیم؟

جای نگرانی نیست چرا که نسخه‌های بروزشده‌ی سیستم‌عامل‌های روتر (RouterOS) خیلی زود منتشر خواهند شد. بانک اطلاعاتی کاربران بار دیگر به بالاترین حد امنیت می‌رسد و رمزگشایی دیگر به این شکل ممکن نخواهد بود.

جواب سوال خود را نیافتید؟ یا آنچه که در بالا گفته شد کافی نبود؟

آدرس ایمیل خود را برای ما بگذارید تا اطلاعات بیشتری را برای شما ارسال کنیم. تلاش خواهیم کرد پاسخ بهتری برای مسائل فنی شما ارائه کنیم. 

این صفحه را به اشتراک بگذارید
مطالب مرتبط
آخرین نوشته ها

بیشتر بخوانید

داریوش ابراهیمی

آشنایی با شرکت و محصولات Ubiquiti Networks

مقدمه Ubiquiti Networks یک شرکت آمریکایی است که در زمینه فناوری‌های مرتبط با شبکه‌های کامپیوتری فعالیت می‌کند. تجهیزات Ubiquiti محدوده‌ای از کسب و کارهای کوچک و متوسط (Enterprise) تا شرکت‌های

ادامه مطلب »
معصومه حسین آبادی

سوئیچ سیسکو SF350-24P

سوئیچ SF350-24P به صورت قابل نصب در رک (Rackmount) است. این قابلیت را دارد تا ۹.۵۲ میلیون پکت بر ثانیه را از خود عبور دهد. همچنین ظرفیت سوئیچینگ این دستگاه برابر با ۱۲.۸Gbps می‌باشد.

ادامه مطلب »
معصومه حسین آبادی

سوئیچ سیسکو SF350-24

سوئیچ SF350-24 به صورت قابل نصب در رک (Rackmount) است. این قابلیت را دارد تا ۹.۵۲ میلیون پکت بر ثانیه را از خود عبور دهد. همچنین ظرفیت سوئیچینگ این دستگاه برابر با ۱۲.۸Gbps می‌باشد.

ادامه مطلب »
اسکرول به بالا
× گفتگوی آنلاین