سوئیچ و روتر چه تفاوتی دارند و به چه کار شما می‌آیند؟

سوئیچ و روتر هر دو از تجهیزات شبکه هستند که از نظر ظاهری و عملکرد مشابه هستند، اما در یک شبکه هر یک عملکرد متمایز دارند.

سوئیچ شبکه چیست؟

برای درک ساده‌‌ی شبکه، باید ابتدا به این پرسش پاسخ دهیم که «سوئیچ شبکه چیست؟»
امروزه اغلب کسب‌وکارها برای وصل کردن کامپیوترها، پرینترها و سرورهای داخل یک یا چند ساختمان (مانند دانشگاه، اداره یا بانک) از سوئیچ استفاده می‌کنند. سوئیچ مثل یک کنترل‌کننده عمل می‌کند؛ یعنی به دستگاه‌های داخل شبکه امکان می‌دهد به طور موثر با یکدیگر در ارتباط باشند. سوئیچ‌ها از طریق به اشتراک گذاشتن اطلاعات و تخصیص منابع، بازدهی کارمندان را افزایش می‌دهند و موجب سودآوری کسب‌وکار شما می‌شوند.

سوئیچ‌های غیر قابل مدیریت

سوئیچ‌های غیر قابل مدیریت بعد از باز کردن جعبه به راحتی و بدون نیاز به تنظیم خاصی کار می‌کنند. این سوئیچ‌ها طوری طراحی شده‌اند که نیاز به پیکربندی ندارند، بنابراین لازم نیست نگران نصب و یا تنظیم صحیح آن‌ها باشیم. هرچند، سوئیچ‌های غیر قابل مدیریت نسبت به سوئیچ‌های قابل مدیریت ظرفیت شبکه‌ی کمتری دارند. سوئیچ‌های قابل مدیریت را اغلب در تجهیزات شبکه‌های خانگی مشاهده می‌کنید.

سوئیچ‌های قابل مدیریت

سوئیچ‌های قابل مدیریت قابلیت پیکربندی را دارا هستند. این سوئیچ‌ها در مقایسه با سوئیچ‌های غیر قابل مدیریت، انعطاف‌پذیری و ظرفیت بیشتری دارند. شما می‌توانید بر سوئیچ‌های مدیریت‌شده‌ نظارت کنید؛ به این معنی که آن‌ها را در محل یا از راه دور تنظیم کنید تا بتوانید کنترل بهتری روی شبکه‌تان داشته باشید.

تفاوت سوئیچ و روتر چیست؟

سوئیچ‌ها شبکه می‌سازند، اما روترها شبکه‌ها را به هم وصل می‌کنند. روتر کامپیوترها را به اینترنت متصل می‌کند تا کاربران بتوانند اتصال به اینترنت را با هم به اشتراک بگذارند. روترها مثل توزیع‌کننده عمل می‌کنند؛ یعنی بهترین مسیر را برای جابجایی سریع‌تر اطلاعات انتخاب می‌کنند.

سوئیچ شبکه برای کسب‌وکار من چه مزیتی دارد؟

سوییج‌ها و روترها برای ارتباط همه‌ی کسب‌وکارها بلوک‌هایی از اطلاعات تا صوت و از ویدیو تا دسترسی بی‌سیم می‌سازند. سوئیچ و روتر می‌توانند با ایجاد امکان بهره‌وری بیشتر، کمتر کردن هزینه‌ها و بهبود امنیت و خدمات مشتریان، برای کسب‌وکارتان سودآور باشند.

جواب سوال خود را نیافتید؟ یا آنچه که در بالا گفته شد کافی نبود؟

آدرس ایمیل خود را برای ما بگذارید تا اطلاعات بیشتری را برای شما ارسال کنیم. تلاش خواهیم کرد پاسخ بهتری برای مسائل فنی شما ارائه کنیم. 

این صفحه را به اشتراک بگذارید
مطالب مرتبط
آخرین نوشته ها

بیشتر بخوانید

داریوش ابراهیمی

آشنایی با شرکت و محصولات Ubiquiti Networks

مقدمه Ubiquiti Networks یک شرکت آمریکایی است که در زمینه فناوری‌های مرتبط با شبکه‌های کامپیوتری فعالیت می‌کند. تجهیزات Ubiquiti محدوده‌ای از کسب و کارهای کوچک و متوسط (Enterprise) تا شرکت‌های

ادامه مطلب »
معصومه حسین آبادی

سوئیچ سیسکو SF350-24P

سوئیچ SF350-24P به صورت قابل نصب در رک (Rackmount) است. این قابلیت را دارد تا ۹.۵۲ میلیون پکت بر ثانیه را از خود عبور دهد. همچنین ظرفیت سوئیچینگ این دستگاه برابر با ۱۲.۸Gbps می‌باشد.

ادامه مطلب »
معصومه حسین آبادی

سوئیچ سیسکو SF350-24

سوئیچ SF350-24 به صورت قابل نصب در رک (Rackmount) است. این قابلیت را دارد تا ۹.۵۲ میلیون پکت بر ثانیه را از خود عبور دهد. همچنین ظرفیت سوئیچینگ این دستگاه برابر با ۱۲.۸Gbps می‌باشد.

ادامه مطلب »
اسکرول به بالا
× گفتگوی آنلاین