سیسکو سری SMB، راه‌حل شبکه برای کسب و کارهای کوچک و متوسط

Cisco for Small Business

دنیای ما، دنیای کسب‌وکارهای کوچک یا متوسط( Small and medium Businesses یا SMB)و استارت‌آپ‌هاست. در دنیای رقابتی امروز که یک لحظه از حرکت نمی‌ایستد و دسترسی، عملکرد و سهولت در ارتباطات شبکه‌ای در هر کسب‌وکاری حرف اول را می‌زند، نه تنها باید پاسخگوی نیازهای ضروری امروز خود باشید، بلکه باید کسب‌وکارتان را رو به رشد نگه دارید و با به‌کارگیری تکنولوژی‌های روز دنیا از رقبای خود جا نمانید. شاید اولین راه‌حلی که به ذهن هر صاحب کسب‌وکاری می‌رسد، استخدام یک کارمندIT باشد که نصب و راه‌اندازی شبکه و مسائل مربوط به آن را به عهده بگیرد؛ اما سیسکو با سوئیچ‌های سری SMB راه‌حل بهتری برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط دارد. حتی اگر در جذب نیرویIT  محدودیت دارید یا اصلا کارمند IT  ندارید، طراحی سوئیچ‌های سیسکو به گونه‌ای است که بسیاری از این نیازها، از تجهیزات شبکه و مرکز داده گرفته تا به‌ اشتراک‌گذاری و تامین امنیت را به خوبی پوشش می‌دهد.

در این مقاله سعی داریم به معرفی شرکت سیسکو و سری محصولات SMB این شرکت که مناسب برای کسب وکارهای کوچک و متوسط است، بپردازیم.

شرکت سیسکو از کجا و چگونه به وجود آمد؟

شرکت Cisco Systems نه تنها یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات شبکه است، بلکه دارای یکی از بزرگترین آکادمی های آموزشی است که دوره هایی تخصصی در جهت رشد، توسعه شبکه، نحوه کار با تجهیزات و اجرای تنظیمات ایجاد کرده است.

این شرکت در سال ۱۹۸۴ در سن خوزه کالیفرنیا به وسیله زوج Leonard Bosack  و Sandy Lerner که هر دو در دانشگاه Stanford تحصیل کرده بودند، تاسیس شد. اولین تجربه‌ی موفق این دو، اتصال شبکه ای بین دو ساختمان به کمک دستگاه Bridge و Router بود. بعد از آن با تاسیس شرکت Cisco شروع به تولید روترهایی کردند که از پروتکل های مختلفی پشتیبانی می کرد. نکته جالب این است که شرکت تا سال ۱۹۸۹ تنها سه محصول تولید می کرد و دارای ۱۱۱ کارمند بود. اما پس از تصمیم به جذب سرمایه پای شرکت هایی مانند Sequoia Capital باز شد و با به ریاست رسیدن john Morgridge  او نتواست ارتباط خوبی با موسسان شرکت برقرار کند. در سال ۱۹۹۰  بعد از این که سیسکو اولین سهام خود را در بورس نیویورک فروخت Lerner و Bosack  از شرکت جدا شدند.

Cisco در اوایل دهه ۱۹۹۰ رشد بسیار بالایی داشت و توانست خود را به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات شبکه معرفی کند. بعد از john Morgridge در سال ۱۹۹۵ آقای Chambers به عنوان مدیر شرکت معرفی شد. او اقدام به خرید سهام و همکاری با شرکت هایی مانندCrescendo Communications ،Selsius System ،Cerent ،LinkSys  Catalyst ،Juniper Networks  کرد و این نقطه اوج سیسکو بود.

در سال ۲۰۱۵ در حالی که سیسکو سهم بسزایی از بازار تجهیزات شبکه را به خود اختصاص داده بود آقای Chambers باز نشسته شد و آقای Chuck Robbins به عنوان مدیر معرفی شد. بعد از آن شرکت علاوه بر سخت افزار در حوزه نرم افزار نیز ورود کرد و با شرکت های مانند Sourcefire  ،VeloCloud ،Stratoscale همکاری کرد.

در حال حاضر سیسکو بزرگترین تولید کننده تجهیزات شبکه از قبیل سوئیچ، روتر و تجهیزات امنیتی مانند فایروال های نسل جدید است که حتی در زمینه تولید نرم افزار ها و سرویس ها نیز قدرتمند است.

یکی از مواردی که سیسکو در تولید محصولات خود لحاظ کرده تناسب آن ها با تجارت و کسب و کار مشتریان است. سیاست سیسکو در این سال ها بر این اساس بوده است که محصولات خود را بر اساس نیاز مشتری تولید کرده و به فروش رساند. به این معنا که سیسکو بر اساس سایز شبکه شما، محصول پیشنهاد می کند و قطعا نیازهای یک شبکه بزرگ مانند Service Provider با یک شرکت تجارتی کوچک برابر نیست و نباید دستگاهی که در شبکه های بزرگ استفاده می شود در همه جا استفاده شود.

سیسکو سری Small Business:

شرکت سیسکو در زمینه تولید و فروش سوئیچ گستردگی بالایی دارد. سوئیچ‌های سری کاتالیست، دیتا سنتر و سوئیچ‌های صنعتی نمونه هایی از سوئیچ هایی هستند که هر کدام متناسب با نیاز و سایز شبکه های مختلف مشتریان تولید شده اند.

این شرکت در کنار سری های معروف و پر طرفدار کاتالیست برای کسب وکارهای کوچک و متوسط محصولات Small Business  که معروف به SMB  هستند را وارد بازار کرد. سری‌های SMB که از تنوع بالایی برخوردارند متناسب با کسب و کارهای کوچک و متوسط طراحی شده‌اند و نیاز های این مدل کسب وکارها را به طور کامل با کمترین هزینه بر طرف می کنند. قبل از معرفی سری های مختلف SMB  بهتر است ببینیم منظور از کسب وکارهای  کوچک و متوسط چیست؟

کسب و کار کوچک و متوسط

تعریف کسب وکارهای کوچک و متوسط در کشورهای مختلف با یکدیگر تفاوت دارد و تابع شرایط اقتصادی و صنعتی حاکم است. برخی از معیارهایی که برای تعیین نوع صنایع (کوچک، متوسط و بزرگ) به‌کار می‌روند عبارتند از: تعداد کارکنان، سرمایه، دارایی کل، حجم فروش و ظرفیت تولید. در این میان رایج‌ترین معیار، تعداد کارکنان است که این نیز از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. برای مثال در ایران، بنگاه­های صنعتی بر حسب تعداد پرسنل و با توجه به آمارهای موجود، به سه اندازه‌ی؛ کوچک یا خرد با ۱۰-۴۹ نفر پرسنل ، متوسط با۵۰-۱۵۰ نفر پرسنل و بزرگ با ۱۵۰ نفر پرسنل و بیشتر تفکیک شده اند. سیسکو نیز این تعریف را که بیشتر شبیه تعاریف کشورهای اتحادیه اروپا است ملاک قرار داده است. حال بهتر می توانید درک کنید که کسب وکار شما در چه طبقه بندی قرار می گیرد و چه سری از محصولات نیاز شما را در حوزه‌ی شبکه و کامپیوتر برطرف می کند.

 همان طور که گفته شد شرکت سیسکو برای کسب و کارهای کوچک و متوسط یا اصطلاحا SME، محصولات SMB  را تولید کرده است، که بازدهی فوق العاده ای برای این سایز شبکه ها دارد و تا نود درصد از ویژگی های سری کاتلایست را پشتیبانی می کند. البته سوئیچ های SMB سری های متنوعی دارند که تفاوت هایی مانند ظرفیت، PoE، لایه دو ای و سه ای و… دارند. سوئیچ های سری ۱۱۰، سری ۲۰۰ و ۲۵۰ ، سری ۳۰۰ و۳۵۰،۳۵۰X، سری ۵۰۰ و ۵۵۰X  برخی سری های این دسته از محصولات سیسکو هستند.

با استفاده از این سوئیچ‌ها می‌توانید با پرداخت هزینه‌ی معقول  از مزایای نصب آسان و بدون نیاز به متخصص شبکه، تنظیمات و پیکربندی ساده، امینت داده‌های شرکت و مشتریان، عملکرد فوق‌العاده، ویژگی‌های پیشرفته و بسیاری از مزایای دیگر برخوردار شوید. 

با توجه به اینکه تجهیزات شبکه روز به روز در حال تغییر است و این تغییر ممکن است صاحبان کسب وکارها  را در شناخت و انتخاب مناسب‌ترین تجهیزات برای کسب و کارشان دچار مشکل کند، شرکت پرونکسو به عنوان یکی از بزرگترین تامین کنندگان تجهیزات شبکه به خصوص سیسکو سری SMB  در ایران، تصمیم گرفت راه حلی مناسب برای صاحبان کسب وکارها ارائه دهد و از اینجا بود که داستان ما آغاز شد.

پرونکسو با تیمی متخصص شبکه و فناوری، شروع به کار کرد. از زمانیکه نیاز به ایجاد و راه‌اندازی یک شبکه برای سازمان یا کسب‌وکارتان پیدا می کنید، پرونکسو از صفر تا صد این کار، یعنی از مشاوره و طراحی تا راه‌اندازی و پشتیبانی قدم به قدم در کنار شما است. در این راستا ابتدا کارشناسان پرونکسو با بررسی دقیق کسب و کار شما نیازهای شبکه آن را شناسایی می کنند. در مرحله‌ی دوم در انتخاب به صرفه ترین راه حل و طراحی اختصاصی آن به شما کمک می کنیم. مرحله سوم فراهم کردن تجهیزات است که پرونکسو در این کار استاد است. مرحله چهارم نصب و راه اندازی سخت افزاری و پیکربندی نرم افزاری تجهیزات شبکه است که پرونکسو با تیم اجرایی فنی خود این کار را انجام می دهد. مرحله‌ی بعدی گارانتی و پشتیبانی است. جایی که تمایز پرونکسو با دیگر شرکتهاست. با پشتیبانی تلفنی و حضوری خود، تنظیم و تحویل در حداقل زمان ممکن بعد از گزارش نیاز به پشتیبانی با افتخار در کنار شما هستیم.

 

جواب سوال خود را نیافتید؟ یا آنچه که در بالا گفته شد کافی نبود؟

آدرس ایمیل خود را برای ما بگذارید تا اطلاعات بیشتری را برای شما ارسال کنیم. تلاش خواهیم کرد پاسخ بهتری برای مسائل فنی شما ارائه کنیم. 

این صفحه را به اشتراک بگذارید
مطالب مرتبط
آخرین نوشته ها

بیشتر بخوانید

استاندارد nbase-t
محمد امین کمالی

استاندارد NBASE-T چیست ؟

در استاندارد Ethernet که با نام IEEE 802.3 شناخته می شود از کابل‌های Twisted Pair (زوج سیم به هم تابیده) به عنوان رسانه ارتباطی استفاده می‌گردد.

ادامه مطلب »
معصومه حسین آبادی

ARP چیست؟

پروتکل ARP یا Address Resolution protocol یک پروتکل لایه دو است، که کار آن به دست آوردن آدرس لایه دو یا همان آدرس فیزیکی مقصد که معروف به MAC می باشد از روی آدرس لایه سه ای یعنی IP است.

ادامه مطلب »
اسکرول به بالا
× گفتگوی آنلاین